4e leerjaar

Juf Lien

Hoi, ik ben juf Lien Verbiest.
Samen met mijn man, Robby en onze 5 dochtertjes: Lune, Liv, Billie en de tweeling Ise en Ebe woon ik in het nabijgelegen Tielrode.
Al mijn hele leven ben ik gepassioneerd door gymnastiek. Vroeger beoefende ik dit zelf en ik was ook enkele jaren coach. Maar tegenwoordig volg ik het enkel nog als supporter. Daarnaast ben ik in mijn vrije tijd graag bezig mijn gezin en familie. Ik hou ook van zwemmen, lezen, puzzelen en plotteren (zoek dat maar eens op ).
Ik heb al meer dan 15 jaar ervaring in het vierde leerjaar. Maar ik blijf het nog steeds even leuk en boeiend vinden.

Meester Ken

Hallo!
Ik ben meester Ken en ik sta dit jaar voor het 4e leerjaar, in 4B.
Ik kom uit Tielrode en werkte vroeger als opvoeder, maar mijn droom om leerkracht te worden bleef kriebelen. Daarom ben ik opnieuw gaan studeren, en nu mag ik voor het eerst voor de klas staan — iets waar ik enorm naar uitkijk!
Wat ik zo leuk vind aan lesgeven?
Samen met de kinderen dingen ontdekken, lachen, leren en groeien. Elke dag iets nieuws meemaken maakt het speciaal.
Buiten de klas hou ik van toneel spelen, carnaval vieren, lezen, series en films kijken, en muziek luisteren.
Ook breng ik graag tijd door met vrienden en familie.
Ik kijk er enorm naar uit om samen met 4B een tof, leerrijk en gezellig schooljaar te beleven!

Juf Katrien

Hallo,
Mijn naam is Katrien Lowie.
Ik ben geboren en getogen in Hamme, waar ik momenteel woon met mijn echtgenoot Frankie en onze hond Ramso.
Dit jaar ben ik nieuw op de H.Hartschool.
Ik zal dit schooljaar verschillende opdrachten voor mijn rekening nemen:
Het is een heel uitdagende opdracht die ik met veel plezier ter harte zal nemen!

Welkom in de ‘monsterklas’!

Tijdens de lessen godsdienst bestuderen wij het boeiende leven van Mozes. Onze grootste uitdaging bij wiskunde is het leren van de kommagetallen. De uurtjes taal worden gevuld met het aanleren van de werkwoordspelling. Is het nu met -d, -t of –dt? Voor ons geen probleem!

In het voorjaar bereiden wij ons voor op het grote ‘Voetgangersexamen’ en nemen we deel aan het ‘Levend Verkeerspark’. Gedurende de wero-lessen gaan wij op speurtocht in de berm, we zoeken daar naar diertjes en plantjes. We houden ook een kleine zwerfvuilactie en gaan op bezoek in de kringloopwinkel.

Gedurende het hele schooljaar werken wij steeds aan onze zelfstandigheid. Hiervoor maken we gebruik van een contractwerk. Zo leren we zelf onze taken plannen. Wij zijn ook heel muzisch: zo leren we zingen over de koningen van België, spelen we een echt toneel, maken we met klei een originele vis, beelden we allerlei dingen uit voor de spiegel en schrijven we een heus naamgedicht.

Ook aan sociale vaardigheden wordt er in onze klas hard gewerkt. Zo dansen we de ‘Move tegen pesten’ en zijn we voortdurend bezig met het bedenken van mooie complimentjes voor elkaar. Ook leren wij wat pesten precies is, wat de gevolgen zijn en hoe we hier zelf mee kunnen omgaan. Ook het verschil tussen ruzie, pesten en plagen wordt bij ons besproken. Met z’n allen proberen wij elke dag punten te sparen in onze Class Dojo. Als dit lukt dan volgt er een beloning.

In onze agenda staat met een groot uitroepteken de ‘countryklassen’ in september aangeduid. Wij gaan dan drie dagen naar Westerlo en wanen ons daar echte cowboys en cowgirls. We rijden met pony’s door het bos, leren lassowerpen, doen een leuke linedance en maken een jeeptocht. Bovendien kunnen we daar drie dagen genieten van de heerlijke boslucht en van elkaar.

Breng ons maar eens een bezoekje als je nieuwsgierig bent geworden!

Klasinfo krijg je via ‘Questi’ in de Questi-app op je smartphone.

Huiswerk en oefeningen:
www.bingel.be (spelling)
www.kweetet.be (wiskunde, wero en taal)
www.scoodle.be (wero)

infobrochure vierde leerjaar:

infobrochure 25-26 L4a